Privé (weekblad): verschil tussen versies

228 bytes toegevoegd ,  14 jaar geleden
geen bewerkingssamenvatting
k (sjabloonverwijzing)
'''Privé''' is een [[Nederland]]s [[weekblad]] dat bericht over het leven van [[bekende Nederlander]]s (BN'ers) uit de televisie- en showwereld. Ook over het Nederlandse Koninklijk Huis wordt uitvoerig bericht. Sommigen spreken ook wel van een [[roddel]]blad.
 
Privé verscheen in [[1977]] voor het eerst; het verschijnsel roddelblad was toen nog betrekkelijk nieuw en kreeg nogal wat misprijzende reacties uit de 'serieuze' media. Het verschijnsel roddelblad als zodanig is annosindsdien stilzwijgend geaccepteerd, als zijn er af en toe rechtszaken, waarvoor de uitgever [[2006]]gewoon een gerespecteerdbudget bladheeft. Oprichter en eerste hoofdredacteur was de journalist [[Henk van der Meyden]], afkomstig van [[De Telegraaf]].
 
Privé is in het verleden een aantal malen in een rechtszaak verwikkeld geraakt. Zo won [[Máxima Zorreguieta|Maxima]] in [[2005]] een rechtszaak van de Privé over de vroegtijdige publicatie van de foto's van het jonge prinsesje. Het weekblad moest hiervoor boetes betalen.
 
In de zaterdageditie van de Telegraaf is ook een gedeelte aan Privé gewijd.
9.825

bewerkingen