Stern (tijdschrift): verschil tussen versies

10 bytes verwijderd ,  11 jaar geleden
geen bewerkingssamenvatting
k (r2.7.1) (robot Erbij: hr:Stern)
Geen bewerkingssamenvatting
| website = http://stern.de/
}}
'''''Stern''''' is een [[Duitsland|Duits]] weekblad. Het tijdschrift werd in 1948 opgezet door [[Henri Nannen]] en wordt momenteel uitgegeven door [[Gruner + Jahr]], een dochteronderneming van [[Bertelsmann]]. In het eerste kwartaal van 2006 bedroeg de oplage 1,019 miljoen exemplaren die een lezerspubliek van 7,84 miljoen mensen bereikte volgens Media-Analyse.
 
Internationaal werd het bekend in 1983 toen het tijdschrift het [[Dagboek van Hitler]] publiceerde. Kort nadat het was gepubliceerd werd bekend dat het om een [[vervalsing]] ging. Dit leidde tot het aftreden van redacteuren en een groot schandaal, wat nog steeds wordt gezien als een dieptepunt in de Duitse journalistiek. Dit incident zorgde voor een grote crisis voor het tijdschrift, de geloofwaardigheid was ernstig aangetast en deze moest opnieuw worden opgebouwd.