Stern (tijdschrift): verschil tussen versies

21 bytes verwijderd ,  14 jaar geleden
sp
k (robot Erbij: de, el, en, fi, fr, he, it, no, pl, pt, sv)
(sp)
|website = http://stern.de/
}}
'''''Stern''''' is een wekelijks nieuws tijdschrift in [[Duitsland|Duits]] weekblad. Het tijdschrift werd in 1948 opgezet door [[Henri Nannen]] en wordt momenteel uitgegeven door [[Gruner + Jahr]], een dochteronderneming van [[Bertelsmann]]. In het eerste kwartaal van 2006 werdbedroeg hetde oplage 101,019 miljoen keerexemplaren uitgegevendie eneen werdlezerspubliek gelezen doorvan 7,84 miljoen gelezenmensen bereikte volgens Media-Analyse.
 
Internationaal werd het bekend in 1983 toen het tijdschrift het [[Dagboek van Hitler]] publicieerdepubliceerde. Kort nadat het was gepubliceerd werd bekend dat het om een [[vervalsing]] ging. Dit leideleidde tot het aftreden van redacteuren en een groot scandaalschandaal, wat nog steeds wordt gezien alals een laag puntdieptepunt in de Duitse journalistiek. Dit incident zorgde voor een grote crisis voor het tijdschrift, de geloofwaardigheid was zwaarernstig beschadigdaangetast en deze moest opnieuw verkregen worden opgebouwd.
 
In Duitsland is het tijdschrift bekend geworden vandoor het in 1971 gepubliceerde "We had an abortion!" door [[Alice Schwarzer]]. In deze publicatie verklaardeverklaarden 374 vrouwen publiekelijk dat ze een abortus hadden ondergaan ook al was het in die tijd illegaal in [[West-Duitsland]].
 
Het tijdschrift is meerbeter bekend voorom zijnde uitstekende fotografische dekking van verhalenfotografie dan voorom de kwaliteit van zijnde teksten.
 
== Externe link ==
109.557

bewerkingen